CD&V Congres : een groot succes !

zaterdag, 28 februari, 2015
CD&V Congres : een groot succes !

Zaterdag 28 februari hield de afdeling een congres in de prachtige locatie van Brasserie Canal te Vilvoorde. Een 30-tal leden, bestuursleden en sympathisanten waren aanwezig om er samen na te denken over de toekomst van onze gemeente. Vanaf 8u30 werd er verzameld voor een gezamenlijk ontbijt, waarna de hele voormiddag op een ontspannen maar constructieve manier van gedachten werd gewisseld over zeer diverse thema’s die onze lokale samenleving aanbelangen. Deze oefening werd vakkundig begeleid door de immer enthousiaste Els Meerschaert, collega van CD&V Team Lokaal, die alle deelnemers aanspoorde om de toekomst “vast te pakken”. In verschillende groepen werden belangrijke inhoudelijke thema’s besproken, en hieruit kwamen zeer waardevolle initiatieven of projecten die in de toekomst verder worden uitgewerkt via de betrokken werkgroepen.

Rond 12u30 konden alle deelnemers genieten van een broodjeslunch, en werd er gezellig nagepraat. Een uurtje later stond kon het namiddagprogramma van start. Onder een aangenaam zonnetje werden we aan de kade van het kanaal opgepikt door een zeer gemotiveerde en praatvaardige stadsgids. Tijdens een wandeltocht doorheen een deel van de stad Vilvoorde, kregen we een deskundige uitleg over de geschiedenis van Vilvoorde, en bezochten we een aantal lokale bezienswaardigheden. Rond 16u00 werd er afgesloten met een verdiende pint op de Grote Markt. Een gezellige afronding van een zeer constructieve dag.

Namens het bestuur, wens ik alle deelnemers nogmaals te bedanken voor hun aanwezigheid.

Marc Grootjans, voorzitter